Trasování, jak ho neznáte...

Dobrý den,
v minulém článku jsme si ukázali, jak nastavit editor geometrie trasy, tak aby se nám zobrazovalo jen to, co považujeme za důležité. Dnes si ukážeme nějaké fígle, které byste mohli využít při složitějším trasování.


Plovoucí přechodnice

     Asi jste zaregistrovali, že Civil v základu nenabízí možnost vytvořit plovoucí přechodnici. Jenže ona je čas od času vážně potřeba! Co s tím?


     Cesta vede přes editor geometrie :) Je to opravdu velmi snadné, mrkněte na obrázek.



     Kdyby se vám tato cesta zdála moc jednoduchá, můžete vyzkoušet druhou možnost, která se vám může hodit zase v jiných situacích. Ano, je trochu komplikovanější.


Připojení na konec entity

     Některé plovoucí prvky segmentové metody nám umožňují připojení na konec řídící entity a následně jim můžeme zadat např. délku či průchozí bod. Co je ale myšleno tím "koncem entity" ?
     Trasa má vždy svůj počátek a konec a tedy i směr, ve kterém roste staničení. Stejně tak každá subentita má tyto vlastnosti. Co se stane, když připojíme tzv. "plovoucí oblouk s přechodnicí (připojit ke konci entity poloměr délka)" na začátek entity? 

     Tím koncem se tedy nemyslí konec entity ve směru staničení, ale zkrátka jakýkoliv koncový bod ať už konec či začátek např. tečny.


     Snad vám tyto tipy usnadní vytváření trasy. Hezký den...


Komentáře