Už dlouho si uvědomujeme, že způsob zadávání klopení v C3D není úplně nejšťastnější, a proto jsme doplnili stávající soubor klopení z českého Country Kitu o nové parametry pevných délek vzestupnic po 2 metrech v rozsahu od 10 do 100 metrů. Tento rozsah by měl v běžné silničařině stačit. Soubor je ke stažení na našem VIP serveru.
Nastavíme vše podle následujícího obrázku.![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj_kP4ki4Pu1UbJ3VFB2LZkZudzSebs74VuXBMi2Sc9OZ2Bd6kj5pSnUDRVnHAib3pGfb3Z9Shx_5Ag6FN5CBFHLdxOyvKb6vvvXAKzi1LfI3wGZ0xDfL-ykRlFeZtuclnMhhTWPUbCrVQD/s320/01_dialog_klopeni.png)
Nová rozbalená tabulka vzestupnic pak vypadá takto.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhFJFdE6565gCflst4GVn89g-auiXx4VsjKOEw-t6c3sYigLMu82lcUQTLCGcBmJPiUZXjNJAfT-FxwM67GRwe6tKpsFG5z86_pjUmU5NtzF6ceyjwuN6tHtjAm_vFNjCp33KPKaNQirmNh/s320/02_vyber_vzestupnice.png)
Doufáme, že se tímto způsobem výrazně zjednoduší nepřijemné vyplňování tabulky klopení (alespoň částečně...já vím).
V pátek jsme na konzultaci řešili rozsáhlé dopravní úpravy v rámci jednoho průmyslového areálu a narazili jsme na problém jednostranného příčného sklonu v nových ČSN silničních podsestavách. Nějak to pořád ne a ne znásilnit. Kryt se klopil v pořádku ale s plání se nic nedělo. Nebyl čas na hrdinství, takže jsme skončili u "modrých sirek", ale nedalo mi to a později jsem to i sebe ještě trochu potrápil. A nevymyslel jsem nic lepšího než použít nový směrově nerozdělěný jízdní pruh
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi1W6pHlWeDlIqMPH_8mdkxP8948tlqiMmoiKInKi91-l2JhQXA0L4MHrC30GML54S0WNsqYB3V0lw9-NdhRmrAmZHHIc50b2ZhzxdSkWFOzY_5CUVTOXrksn-N5I9oG_Ms_-vhQZM56ZS7/s320/03_jpruh.png)
a v tabulce klopení ve vlastnostech trasy nastavit následující.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiInihY5lsXqzQsmJSUxNDJQPcvgCNxprCGQms1ojhEZGSxyXrZ30GxSIEC7XsCnYL5dWYXL4MqecsH0hMMAKn_lDZCxE1O9hMDj_y7WwUNw85F7pOXVfmHcWU9CmilVy2yCkBjm4qcoEdq/s320/04_dostred_sklon.png)
S tímto nastavením by jste měli dosáhnout podobného výsledku v příčném řezu.
Zde je vidět levostranný dostředný sklon se zachováním minimální tloušťky konstrukce. Žádný zázrak to jistě není, ale funguje to.
V jednom z příštích článků bych se chtěl věnovat pláni v křižovatce, protože ve většině návodů a postupů je křižovatka řešena pouze na úrovni krytu a na pláň se rádoby zapomíná...ono se to nikomu nechce řešit, ale pokud máme dostat HTÚ, nic jiného nám nezbývá.
Nastavíme vše podle následujícího obrázku.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj_kP4ki4Pu1UbJ3VFB2LZkZudzSebs74VuXBMi2Sc9OZ2Bd6kj5pSnUDRVnHAib3pGfb3Z9Shx_5Ag6FN5CBFHLdxOyvKb6vvvXAKzi1LfI3wGZ0xDfL-ykRlFeZtuclnMhhTWPUbCrVQD/s320/01_dialog_klopeni.png)
Nová rozbalená tabulka vzestupnic pak vypadá takto.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhFJFdE6565gCflst4GVn89g-auiXx4VsjKOEw-t6c3sYigLMu82lcUQTLCGcBmJPiUZXjNJAfT-FxwM67GRwe6tKpsFG5z86_pjUmU5NtzF6ceyjwuN6tHtjAm_vFNjCp33KPKaNQirmNh/s320/02_vyber_vzestupnice.png)
Doufáme, že se tímto způsobem výrazně zjednoduší nepřijemné vyplňování tabulky klopení (alespoň částečně...já vím).
V pátek jsme na konzultaci řešili rozsáhlé dopravní úpravy v rámci jednoho průmyslového areálu a narazili jsme na problém jednostranného příčného sklonu v nových ČSN silničních podsestavách. Nějak to pořád ne a ne znásilnit. Kryt se klopil v pořádku ale s plání se nic nedělo. Nebyl čas na hrdinství, takže jsme skončili u "modrých sirek", ale nedalo mi to a později jsem to i sebe ještě trochu potrápil. A nevymyslel jsem nic lepšího než použít nový směrově nerozdělěný jízdní pruh
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi1W6pHlWeDlIqMPH_8mdkxP8948tlqiMmoiKInKi91-l2JhQXA0L4MHrC30GML54S0WNsqYB3V0lw9-NdhRmrAmZHHIc50b2ZhzxdSkWFOzY_5CUVTOXrksn-N5I9oG_Ms_-vhQZM56ZS7/s320/03_jpruh.png)
a v tabulce klopení ve vlastnostech trasy nastavit následující.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiInihY5lsXqzQsmJSUxNDJQPcvgCNxprCGQms1ojhEZGSxyXrZ30GxSIEC7XsCnYL5dWYXL4MqecsH0hMMAKn_lDZCxE1O9hMDj_y7WwUNw85F7pOXVfmHcWU9CmilVy2yCkBjm4qcoEdq/s320/04_dostred_sklon.png)
S tímto nastavením by jste měli dosáhnout podobného výsledku v příčném řezu.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhytY2K3H_qjL4usewlOETsZ0JCjmQM9oeTC_Wgvhui6sW5f6y1WL8JDBVry9Cx860UnQCrrQImQ7APmXrCEoZbo5EdDqRtyXYR-AZ7FQzpvowinavO3jp51d2SH-Ummz6ZB4YwMd6IY3DS/s320/05_tl_konstrukce.png)
V jednom z příštích článků bych se chtěl věnovat pláni v křižovatce, protože ve většině návodů a postupů je křižovatka řešena pouze na úrovni krytu a na pláň se rádoby zapomíná...ono se to nikomu nechce řešit, ale pokud máme dostat HTÚ, nic jiného nám nezbývá.
Komentáře
Okomentovat