Vylepšené klopení

Už dlouho si uvědomujeme, že způsob zadávání klopení v C3D není úplně nejšťastnější, a proto jsme doplnili stávající soubor klopení z českého Country Kitu o nové parametry pevných délek vzestupnic po 2 metrech v rozsahu od 10 do 100 metrů. Tento rozsah by měl v běžné silničařině stačit. Soubor je ke stažení na našem VIP serveru.
Nastavíme vše podle následujícího obrázku.
Nová rozbalená tabulka vzestupnic pak vypadá takto.

Doufáme, že se tímto způsobem výrazně zjednoduší nepřijemné vyplňování tabulky klopení (alespoň částečně...já vím).

V pátek jsme na konzultaci řešili rozsáhlé dopravní úpravy v rámci jednoho průmyslového areálu a narazili jsme na problém jednostranného příčného sklonu v nových ČSN silničních podsestavách. Nějak to pořád ne a ne znásilnit. Kryt se klopil v pořádku ale s plání se nic nedělo. Nebyl čas na hrdinství, takže jsme skončili u "modrých sirek", ale nedalo mi to a později jsem to i sebe ještě trochu potrápil. A nevymyslel jsem nic lepšího než použít nový směrově nerozdělěný jízdní pruh

a v tabulce klopení ve vlastnostech trasy nastavit následující.

S tímto nastavením by jste měli dosáhnout podobného výsledku v příčném řezu.
Zde je vidět levostranný dostředný sklon se zachováním minimální tloušťky konstrukce. Žádný zázrak to jistě není, ale funguje to.

V jednom z příštích článků bych se chtěl věnovat pláni v křižovatce, protože ve většině návodů a postupů je křižovatka řešena pouze na úrovni krytu a na pláň se rádoby zapomíná...ono se to nikomu nechce řešit, ale pokud máme dostat HTÚ, nic jiného nám nezbývá.

Komentáře