Trochu si dovolím navázat na předposlední článek, který decentérně uváděl do problematiky klopení vozovky. Možná si vzpomínáte, že jsme narazili na problém záhadných šedých políček v průvodci klopení...
Záhadu šedých políček jsme úspěšně vyřešili a kompletně přepracovaný XML soubor klopení, doplněný také o křižovatkovou normu včetně rozšíření, je nyní k sesosnutí na VIP serveru CAD Studia. V následujícím dialogu jsou již políčka rozsvícená a co vlastně znamenají?
Zelené políčko určuje procentuelně umístění vzestupnice před a za hlavními body TK a KT, tzn. že je-li 100% - vzestupnice je navržena těsně před a za obloukem. V případě že zadáme 50%, vzestupnice bude zasahovat polovinou do přímé a polovinou do oblouku. Modré políčko určuje obdobně umístění vzestupnice na přechodnici - tedy před body PK a za body KP. Toho lze s výhodou využít, pokud se pohybujeme ve stísněných poměrech a jsme nuceni navrhnout vzestupnici zasahující částečně do oblouku. Délky vzestupnic mohou být určeny na délku přechodnice nebo podle minimálního sklonu či pevně projektantem.
S aktualizovaným XML souborem se na VIP serveru objevila i korespondující silniční šablona verze 4.
Záhadu šedých políček jsme úspěšně vyřešili a kompletně přepracovaný XML soubor klopení, doplněný také o křižovatkovou normu včetně rozšíření, je nyní k sesosnutí na VIP serveru CAD Studia. V následujícím dialogu jsou již políčka rozsvícená a co vlastně znamenají?
Zelené políčko určuje procentuelně umístění vzestupnice před a za hlavními body TK a KT, tzn. že je-li 100% - vzestupnice je navržena těsně před a za obloukem. V případě že zadáme 50%, vzestupnice bude zasahovat polovinou do přímé a polovinou do oblouku. Modré políčko určuje obdobně umístění vzestupnice na přechodnici - tedy před body PK a za body KP. Toho lze s výhodou využít, pokud se pohybujeme ve stísněných poměrech a jsme nuceni navrhnout vzestupnici zasahující částečně do oblouku. Délky vzestupnic mohou být určeny na délku přechodnice nebo podle minimálního sklonu či pevně projektantem.
S aktualizovaným XML souborem se na VIP serveru objevila i korespondující silniční šablona verze 4.
Komentáře
Okomentovat