Trochu si dovolím navázat na předposlední článek, který decentérně uváděl do problematiky klopení vozovky. Možná si vzpomínáte, že jsme narazili na problém záhadných šedých políček v průvodci klopení...
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgunb-e3CRG6c8GfxjzkoZNnOYjgWPHilR76lzOPR_VwS_MLDV1jsTparwF3eQO1IdN_k0a5puxiDY1T6_9MgrEiBbCdpoJSEAyN-XnQdj3JG4zVNDx-V-QqWiVOm_d70mZWNVu4cmPh8IV/s320/03_vypocet-prech.png)
Záhadu šedých políček jsme úspěšně vyřešili a kompletně přepracovaný XML soubor klopení, doplněný také o křižovatkovou normu včetně rozšíření, je nyní k sesosnutí na VIP serveru CAD Studia. V následujícím dialogu jsou již políčka rozsvícená a co vlastně znamenají?
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgGGaNJhU9bG3NhXk4VXUM8OPaIs5Y1Vqv0iojQwuOOkG2R_qwwfo1D1UCEHOvswu2E-iRXXdtP1waquMmQdQKitCCbZlrdjpYyrymMYft0BX6rVruiecqO3opYc0JyoFYvQfGTlLrU4rMF/s320/01_vypocet.png)
Zelené políčko určuje procentuelně umístění vzestupnice před a za hlavními body TK a KT, tzn. že je-li 100% - vzestupnice je navržena těsně před a za obloukem. V případě že zadáme 50%, vzestupnice bude zasahovat polovinou do přímé a polovinou do oblouku. Modré políčko určuje obdobně umístění vzestupnice na přechodnici - tedy před body PK a za body KP. Toho lze s výhodou využít, pokud se pohybujeme ve stísněných poměrech a jsme nuceni navrhnout vzestupnici zasahující částečně do oblouku. Délky vzestupnic mohou být určeny na délku přechodnice nebo podle minimálního sklonu či pevně projektantem.
S aktualizovaným XML souborem se na VIP serveru objevila i korespondující silniční šablona verze 4.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgunb-e3CRG6c8GfxjzkoZNnOYjgWPHilR76lzOPR_VwS_MLDV1jsTparwF3eQO1IdN_k0a5puxiDY1T6_9MgrEiBbCdpoJSEAyN-XnQdj3JG4zVNDx-V-QqWiVOm_d70mZWNVu4cmPh8IV/s320/03_vypocet-prech.png)
Záhadu šedých políček jsme úspěšně vyřešili a kompletně přepracovaný XML soubor klopení, doplněný také o křižovatkovou normu včetně rozšíření, je nyní k sesosnutí na VIP serveru CAD Studia. V následujícím dialogu jsou již políčka rozsvícená a co vlastně znamenají?
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgGGaNJhU9bG3NhXk4VXUM8OPaIs5Y1Vqv0iojQwuOOkG2R_qwwfo1D1UCEHOvswu2E-iRXXdtP1waquMmQdQKitCCbZlrdjpYyrymMYft0BX6rVruiecqO3opYc0JyoFYvQfGTlLrU4rMF/s320/01_vypocet.png)
Zelené políčko určuje procentuelně umístění vzestupnice před a za hlavními body TK a KT, tzn. že je-li 100% - vzestupnice je navržena těsně před a za obloukem. V případě že zadáme 50%, vzestupnice bude zasahovat polovinou do přímé a polovinou do oblouku. Modré políčko určuje obdobně umístění vzestupnice na přechodnici - tedy před body PK a za body KP. Toho lze s výhodou využít, pokud se pohybujeme ve stísněných poměrech a jsme nuceni navrhnout vzestupnici zasahující částečně do oblouku. Délky vzestupnic mohou být určeny na délku přechodnice nebo podle minimálního sklonu či pevně projektantem.
S aktualizovaným XML souborem se na VIP serveru objevila i korespondující silniční šablona verze 4.
Komentáře
Okomentovat