POZOR - ZATÍM NEINSTALUJTE! Je tam možný problém s českou lokalizací podsestav...
A z těles zase povrchy? Proč ne. Chtěl bych vám představit ne zcela nový plugin z Autodesk Labs - Corridor Solids for C3D 2012, k jehož testování jsem se dostal bohužel až teď. Z názvu vyplývá, že bude z koridoru generovat autocadovská tělesa (solidy). To zní lákavě, protože se to může hodit pro nějaké složitější objekty - tunely, mosty, opěrné zdi apod., ale hlavně pro křížení. Zkuste si představit, jak děláte oválný průřez tunelu v křižovatce...
Po stažení a nainstalování se utilita objeví v sadě nástrojů.
Po jejím spuštění si vyberete koridor a regiony, které chcete převést. Dále určíte podle jakého klíče se pojmenují jednotlivé hladiny. Ale teď pozor! Plugin vytváří tělesa pouze z podsestav, jež mají definovaný TVAR (Shape), tzn. že pouze u modrých sirek to fungovat nebude. Je to celkem logické a odpovídá to koncepci koridorů. Tělesa můžete nechat vložit do stávajícího nebo nového výkresu.
Až potud super. Po nakliknutí na objekt, ale dojde k rozčarování. Vygenerovaná entita je totiž nějaké obecné TĚLESO (Solid) a ne autocadovské 3D TĚLESO (3D Solid). Tím pádem nelze na tento objekt aplikovat většinu 3D ACAD příkazů...ani sjednocení, ani průnik ani konverzi na povrch, o kterou nám vlastně jde. To považuji za docela velký problém a do budoucna by to měl Autodesk vychytat.
Nedalo mi to a trochu jsem ta záhadná tělesa potrápil. Po kombinaci rozložení => konverze na povrch => sjednocení => případně oříznutí, se to začne chovat už trochu rozumně viz. moje křižovatka tunelů navržená jen protnutím dvou koridorů.
Civil 3D si s ACAD povrchy neumí poradit, pokud je chcete konvertovat na C3D povrch, potřebujeme dostat 3D plochy (3D Face). K tomu slouží příkaz VYHLSÍŤ. Nezapomeňte, že C3D povrch nemůže mít nikdy dva body na sebou...
3D ACAD příkazy jsou rok od roku silnější a tohle je jen důkaz. Záměrem Autodesku spíš bylo dostat objekty koridoru do Revitu, Navisworks nebo 3ds Max Designu . Na Labs je na toto téma zpracováno několik pěkných videí (dole).
V Autodesk Labs prostě nespí a stále vytvářejí, až na vyjímky, docela zajímavé aplikace. Tím bych chtěl připomenout zaktualizovanou verzi vodařského HEC-RAS pluginu Project River Analysis Extension pro C3D 2012 ale i Map 3D 2012. Kdysi jsem o něm psal zde. Pro vodaře určitě stojí za zmínku, tváří se jako hotový produkt a navíc jeho platnost vyprší až posledního prosince 2012. Jak vždycky říká Horhe Hahn - a to se vyplatí!
A z těles zase povrchy? Proč ne. Chtěl bych vám představit ne zcela nový plugin z Autodesk Labs - Corridor Solids for C3D 2012, k jehož testování jsem se dostal bohužel až teď. Z názvu vyplývá, že bude z koridoru generovat autocadovská tělesa (solidy). To zní lákavě, protože se to může hodit pro nějaké složitější objekty - tunely, mosty, opěrné zdi apod., ale hlavně pro křížení. Zkuste si představit, jak děláte oválný průřez tunelu v křižovatce...
Po stažení a nainstalování se utilita objeví v sadě nástrojů.
Po jejím spuštění si vyberete koridor a regiony, které chcete převést. Dále určíte podle jakého klíče se pojmenují jednotlivé hladiny. Ale teď pozor! Plugin vytváří tělesa pouze z podsestav, jež mají definovaný TVAR (Shape), tzn. že pouze u modrých sirek to fungovat nebude. Je to celkem logické a odpovídá to koncepci koridorů. Tělesa můžete nechat vložit do stávajícího nebo nového výkresu.
Až potud super. Po nakliknutí na objekt, ale dojde k rozčarování. Vygenerovaná entita je totiž nějaké obecné TĚLESO (Solid) a ne autocadovské 3D TĚLESO (3D Solid). Tím pádem nelze na tento objekt aplikovat většinu 3D ACAD příkazů...ani sjednocení, ani průnik ani konverzi na povrch, o kterou nám vlastně jde. To považuji za docela velký problém a do budoucna by to měl Autodesk vychytat.
Nedalo mi to a trochu jsem ta záhadná tělesa potrápil. Po kombinaci rozložení => konverze na povrch => sjednocení => případně oříznutí, se to začne chovat už trochu rozumně viz. moje křižovatka tunelů navržená jen protnutím dvou koridorů.
Civil 3D si s ACAD povrchy neumí poradit, pokud je chcete konvertovat na C3D povrch, potřebujeme dostat 3D plochy (3D Face). K tomu slouží příkaz VYHLSÍŤ. Nezapomeňte, že C3D povrch nemůže mít nikdy dva body na sebou...
3D ACAD příkazy jsou rok od roku silnější a tohle je jen důkaz. Záměrem Autodesku spíš bylo dostat objekty koridoru do Revitu, Navisworks nebo 3ds Max Designu . Na Labs je na toto téma zpracováno několik pěkných videí (dole).
V Autodesk Labs prostě nespí a stále vytvářejí, až na vyjímky, docela zajímavé aplikace. Tím bych chtěl připomenout zaktualizovanou verzi vodařského HEC-RAS pluginu Project River Analysis Extension pro C3D 2012 ale i Map 3D 2012. Kdysi jsem o něm psal zde. Pro vodaře určitě stojí za zmínku, tváří se jako hotový produkt a navíc jeho platnost vyprší až posledního prosince 2012. Jak vždycky říká Horhe Hahn - a to se vyplatí!
Komentáře
Okomentovat