V pondělí se na našem webu objevila zpráva, že jsou CAD Studio Civil Tools 2013 pro veřejnost konečně na světě. Jedná se o první vydání sady různých zajímavých utilit a aplikací pro AutoCAD Civil 3D. Dovolím si upozornit na ty dvě nejdůležitější...
Jednotlačítkový převod Civil 3D entit na AutoCADovské 2D entity s výškou nula. Proč nás to vůbec napadlo? Pokud bych si mezi Vámi udělal krátký průzkum, jestli se používají automaticky generované Civil 3D objekty ve výkresech situací stavby či koordinačních situacích, zjistíme, že žádný velký les rukou to nebude... Ani se moc nedivím proč. Ono to prostě nejde...
Koridor komunikace nebo vodního toku se ve 3D velmi obtížně dodělává, navíc každá hrana je rozdělena na tisíc segmentů, které je pro rozumnou práci nutné nejdříve spojit, zkonvertovat na 2D křivku a té následně vynulovat zdvih. Dělat to u každé hrany není opravdu nic moc. Nemluvě o měření či projektování a kreslení příčných objektů jako jsou propustky, různé ostrůvky, parkovací zálivy apod. Autodesk tuto úlohu jaksi zapomněl řešit, a když jsem na toto téma vznesl na jejich fóru požadavek, byl jsem trochu za černou ovci, protože žádné 2D není přece třeba. Holt jiný kraj, jiný mrav. Prostě a jednoduše máme/máte na výše popsanou "drbačku" (jak říkají v Brně) jedno tlačítko a takto to pak vypadá v praxi.
Druhou zajímavou funkcí je převod zobrazení příčných řezů na klasické ACAD entity. Nápad není ani tolik z mé hlavy, dostali jsme totiž kdysi podobný požadavek na CAD Fóru a mně to připadalo jako velmi užitečné. Představte si situaci den dva před tiskem finální projektové dokumentace, kdy mimochodem jako vždy, dojde k pár drobným změnám, které ovlivní jen několik již vykreslených a usazených příčných řezů. Uděláte tedy změnu v koridoru, přebudujete koridor včetně skupiny příčných řezů a pomocí této funkce jednoduše vyberete ty potřebné příčné řezy a "odkloníte" je do prázdné AutoCAD šablony. Výsledkem je relativně malý a "čistý" mezivýkres, který obsahuje pouze ACAD entity a pár hladin. Zbytek je už na Vás. Postup na videu je zde...
Hlasová performance není nejzdařilejší, omlouvám se, ale měl jsem šílenou rýmu...Znáte to :) místo na Maltu přistanete na Baltu...
Jednotlačítkový převod Civil 3D entit na AutoCADovské 2D entity s výškou nula. Proč nás to vůbec napadlo? Pokud bych si mezi Vámi udělal krátký průzkum, jestli se používají automaticky generované Civil 3D objekty ve výkresech situací stavby či koordinačních situacích, zjistíme, že žádný velký les rukou to nebude... Ani se moc nedivím proč. Ono to prostě nejde...
Koridor komunikace nebo vodního toku se ve 3D velmi obtížně dodělává, navíc každá hrana je rozdělena na tisíc segmentů, které je pro rozumnou práci nutné nejdříve spojit, zkonvertovat na 2D křivku a té následně vynulovat zdvih. Dělat to u každé hrany není opravdu nic moc. Nemluvě o měření či projektování a kreslení příčných objektů jako jsou propustky, různé ostrůvky, parkovací zálivy apod. Autodesk tuto úlohu jaksi zapomněl řešit, a když jsem na toto téma vznesl na jejich fóru požadavek, byl jsem trochu za černou ovci, protože žádné 2D není přece třeba. Holt jiný kraj, jiný mrav. Prostě a jednoduše máme/máte na výše popsanou "drbačku" (jak říkají v Brně) jedno tlačítko a takto to pak vypadá v praxi.
Druhou zajímavou funkcí je převod zobrazení příčných řezů na klasické ACAD entity. Nápad není ani tolik z mé hlavy, dostali jsme totiž kdysi podobný požadavek na CAD Fóru a mně to připadalo jako velmi užitečné. Představte si situaci den dva před tiskem finální projektové dokumentace, kdy mimochodem jako vždy, dojde k pár drobným změnám, které ovlivní jen několik již vykreslených a usazených příčných řezů. Uděláte tedy změnu v koridoru, přebudujete koridor včetně skupiny příčných řezů a pomocí této funkce jednoduše vyberete ty potřebné příčné řezy a "odkloníte" je do prázdné AutoCAD šablony. Výsledkem je relativně malý a "čistý" mezivýkres, který obsahuje pouze ACAD entity a pár hladin. Zbytek je už na Vás. Postup na videu je zde...
Hlasová performance není nejzdařilejší, omlouvám se, ale měl jsem šílenou rýmu...Znáte to :) místo na Maltu přistanete na Baltu...
Komentáře
Okomentovat