čtvrtek 9. července 2020

Nové silniční extravilánové podsestavy 2019/2020/2021

Nové extravilánové podsestavy nám na letním slunci konečně uzrály natolik, abychom je mohli vydat do světa. Připravili jsme pro vás tři poslední verze, které už nyní můžete stahovat z našeho Helpdesku. Ještě než se pustíte do používání podsestav, věnujte prosím okamžik krátkému návodu na instalaci a přehledu novinek.


Instalace

Po stažení a spuštění instalačního balíčku vás nyní čeká překvapení na panelu nástrojů. Budete se divit, kde je paleta Silniční extravilánové. Nejedná se o chybu, je to nová vlastnost! V pár jednoduchých krocích si paletu sami naimportujete. Postupujte přesně podle videa a úspěch je zaručen.



Soubor .xtp s paletou sestav pro verzi 20xx najdete zde:  C:\ProgramData\Autodesk\ApplicationPlugins\CADStudioExtravilan20xx.bundle\Contents20xx
Nejprve proveďte import palety s kompletními sestavami. Následně ručně naimportujte .pkt soubory jednotlivých podsestav. Naleznete je ve stejném adresáři, rozdělené do složek Podsestavy (aktuální verze) a Podsestavy_stare (dřívější verze nutné pro kompatibilitu). Hotovo.

!!! Licencování !!!

Licenci pro použití silničních extravilánových podsestav jsme se rozhodli zrušit a nahradit ji licencí pro Civil 3D podsestavy. Jeden klíč bude od teď univerzální pro všechny podsestavy z naší dílny.

Novinky

Jsou v zásadě dvě. A jedna drobná se vloudila těsně před kompletací sestav.
Doplnili jsme kódování bodů hrubého zemního tělesa před ohumusováním. Věříme, že tyto návrhové linie jsou pro vytyčení na stavbě důležitější než body výsledného povrchu. Narazíte-li na nový kód bodu obsahující HT, budete vědět, že leží na RefPovrchu.
Druhou novinkou je možnost zapnout aktivní zónu v uživatelsky definované tloušťce. Ve vlastnostech vozovky hledejte přepínač Aktivní zóna Ano/Ne, který tuto funkci řídí. Pokud budete koridor navrhovat ve výkopovém řešení, můžete v krajnici omezit aktivní zónu trativodem.
Drobností je potom návrh násypu s patním příkopem nad stávajícím terénem. Po zacílování výšky dna příkopu nad terén je v příčném řezu zkonstruována hrázka. Celé řešení takového příkopu je vidět na obrázku.


Žádné komentáře: