Volně navazuji na náš úvodní článek o klopení v C3D 2011. Tentokrát bychom si ukázali, jak naklopit vozovku v přímém úseku bez směrových oblouků. Trasa je pro ilustraci skutečně jednoduchá. Doprostřed jsem si dovolil umístit vrtulku klopenou zleva doprava 5%.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEghj9oVQS027cyg3Kzn9PWY1eqEs1rvo1Jyixvl4DKDxrsWw3Eg7N47ZY2RVw4aXy3FmLSKhyphenhyphen0fSuY3Pu4gKW8ri0RCYWCA4O54t0iUzh7RXn4gOoTLlVaSkOdLGPlC82voxVmfbdYd8tG2/s400/01_trasa.png)
Spustíte-li Průvodce klopení, jste upozorněni, že trasa neobsahuje klopení a bude tedy nutné zvolit Správce klopení a jednotlivý příčný sklon a staničení zadat manuálně.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjUnFzeemcDxnDsgDG5KfHofurISc2rg2EReekoWcbjYW0BWGK120qldgt-EHpepnY7pYXhoSqMeMUynZc48krcuoCG6B_4L3MpGE32B1eAj7Y00drAykI27be35F2rsRa-wHJfkrkfarbA/s320/02_spravce_klopeni.png)
Pokračujeme jedinou možnou ikonou a klikneme 2x na přímou. Poté tlačítkem otevřeme tabulkový editor.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi44D2391chLfUGUprRDo9hdiJT38hcClJkW2a97VaATfX8akQ5CQqhfCwaDGgKuGdxSZei7PY-4ZZcIUyJZS_cQk9YMECuAL83tHmnw-7E1HKI2AVcflbA8DWNXHhHnOpM_C2S6YZktAfi/s320/03_uzivateska_definice.png)
A tabulku pomocí ikony plusu takto vyplníme...
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjiHnGAO7OrbuGP5LcgURdw5JRfaGbs_VaynUmXglQTvezePAG2cMyimD9l3ghkJUrt-PInx-tSVRfe2TOOIIaeu8sTih4hpKVoCgxLs2M62HdynDcvR8cZ7WgcjT-0W2p_EdWEzbvX4LlE/s320/05_vypl_tab.png)
Schéma klopení odpovídá návrhu v trase.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg9WY8IbYRNqxiEQttqXewLNQGtqB8Ake-9_GJ1p9dfRTdtb9TrwbpJHXZEeCA6jM4_pdq83D2b6hVFzuEix-obx_v0gsGLaq2qUpzEb5ugcwmkf01rABbM4sr0JeCCX6RaRcor6tc-FgMV/s320/06_trasa+schema.png)
Celý tento postup je v pořádku, ale nefunguje u ČSN silničních podsestav resp. neklopí se pláň. Jak už asi z předchozích článků víte, ČSN podsestavy jsou závislé na korektně napsaných kritických bodech klopení (rovná koruna, dostředný sklon apod.) a bez nich se prostě nehnete.
Vyjdeme z předchozího dialogu, ale tentokrát klikneme na průvodce klopením.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjh7eQ6Rvi3rv4P_zsgy4TOVAuVXIQDt_05v6b-dh4dwKq37CqTrZbpg0xt3ZX7MC4YL5_qxFNN6SWCSHwvcp2LCDMRxoMpc5XS0ke1iXT4dJu3J7RclmZLxaAgpifXWOgjIPCUBmCUnywQ/s320/07_spravce_klopeni2.png)
Průvodce projdeme podle potřeby a nastavíme klopení na délku vzestupnice např. na 20m. Podíváme-li se potom do tabulkového editoru, zjistíme, že je trasa "nějak" do záporu naklopená, ale nám jde hlavně o výpis kritických bodů a ten tam je. Nyní je čas na dřevní metodu s papírem, tužkou a kalkulačkou a staničení mezilehlých bodů pro dostředný sklon a rovnou korunu dopočítat pěšky. Až budete přepisovat staničení v tabulce postupujte v rámci sekce vzestupnice odzadu a v rámci sekce sestupnice zepředu! Je to důležité, jinak budete mít problém hodnoty přepsat.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgeCr8f87V9W5Jo_G66lzaQhXHVWtCQ424n6UQkHd1mleCNatx-4OkZg91FO4eKZ_yJiQBl8oLtUdH9ZMYAesr6rg4YT0oMLRnbwp_Y96Z_cUwuPYt12rwLZdM8dFqKDGyHYvtCjgA_3R3x/s400/08_vrtule.png)
Takto tedy vypadá výsledná tabulka s vrtulí v přímé. Trochu boj ale nakonec to jde :)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEghj9oVQS027cyg3Kzn9PWY1eqEs1rvo1Jyixvl4DKDxrsWw3Eg7N47ZY2RVw4aXy3FmLSKhyphenhyphen0fSuY3Pu4gKW8ri0RCYWCA4O54t0iUzh7RXn4gOoTLlVaSkOdLGPlC82voxVmfbdYd8tG2/s400/01_trasa.png)
Spustíte-li Průvodce klopení, jste upozorněni, že trasa neobsahuje klopení a bude tedy nutné zvolit Správce klopení a jednotlivý příčný sklon a staničení zadat manuálně.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjUnFzeemcDxnDsgDG5KfHofurISc2rg2EReekoWcbjYW0BWGK120qldgt-EHpepnY7pYXhoSqMeMUynZc48krcuoCG6B_4L3MpGE32B1eAj7Y00drAykI27be35F2rsRa-wHJfkrkfarbA/s320/02_spravce_klopeni.png)
Pokračujeme jedinou možnou ikonou a klikneme 2x na přímou. Poté tlačítkem otevřeme tabulkový editor.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi44D2391chLfUGUprRDo9hdiJT38hcClJkW2a97VaATfX8akQ5CQqhfCwaDGgKuGdxSZei7PY-4ZZcIUyJZS_cQk9YMECuAL83tHmnw-7E1HKI2AVcflbA8DWNXHhHnOpM_C2S6YZktAfi/s320/03_uzivateska_definice.png)
A tabulku pomocí ikony plusu takto vyplníme...
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjiHnGAO7OrbuGP5LcgURdw5JRfaGbs_VaynUmXglQTvezePAG2cMyimD9l3ghkJUrt-PInx-tSVRfe2TOOIIaeu8sTih4hpKVoCgxLs2M62HdynDcvR8cZ7WgcjT-0W2p_EdWEzbvX4LlE/s320/05_vypl_tab.png)
Schéma klopení odpovídá návrhu v trase.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg9WY8IbYRNqxiEQttqXewLNQGtqB8Ake-9_GJ1p9dfRTdtb9TrwbpJHXZEeCA6jM4_pdq83D2b6hVFzuEix-obx_v0gsGLaq2qUpzEb5ugcwmkf01rABbM4sr0JeCCX6RaRcor6tc-FgMV/s320/06_trasa+schema.png)
Celý tento postup je v pořádku, ale nefunguje u ČSN silničních podsestav resp. neklopí se pláň. Jak už asi z předchozích článků víte, ČSN podsestavy jsou závislé na korektně napsaných kritických bodech klopení (rovná koruna, dostředný sklon apod.) a bez nich se prostě nehnete.
Vyjdeme z předchozího dialogu, ale tentokrát klikneme na průvodce klopením.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjh7eQ6Rvi3rv4P_zsgy4TOVAuVXIQDt_05v6b-dh4dwKq37CqTrZbpg0xt3ZX7MC4YL5_qxFNN6SWCSHwvcp2LCDMRxoMpc5XS0ke1iXT4dJu3J7RclmZLxaAgpifXWOgjIPCUBmCUnywQ/s320/07_spravce_klopeni2.png)
Průvodce projdeme podle potřeby a nastavíme klopení na délku vzestupnice např. na 20m. Podíváme-li se potom do tabulkového editoru, zjistíme, že je trasa "nějak" do záporu naklopená, ale nám jde hlavně o výpis kritických bodů a ten tam je. Nyní je čas na dřevní metodu s papírem, tužkou a kalkulačkou a staničení mezilehlých bodů pro dostředný sklon a rovnou korunu dopočítat pěšky. Až budete přepisovat staničení v tabulce postupujte v rámci sekce vzestupnice odzadu a v rámci sekce sestupnice zepředu! Je to důležité, jinak budete mít problém hodnoty přepsat.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgeCr8f87V9W5Jo_G66lzaQhXHVWtCQ424n6UQkHd1mleCNatx-4OkZg91FO4eKZ_yJiQBl8oLtUdH9ZMYAesr6rg4YT0oMLRnbwp_Y96Z_cUwuPYt12rwLZdM8dFqKDGyHYvtCjgA_3R3x/s400/08_vrtule.png)
Takto tedy vypadá výsledná tabulka s vrtulí v přímé. Trochu boj ale nakonec to jde :)
Komentáře
Okomentovat