Pokud vybereme trasu, ribbon automaticky zobrazí příkazy pro návrh klopení.
Víte dobře, že si o tabulkovém editoru myslím své...Autodesk tuto záležitost z hlediska potřeb českého uživatele neuchopil zrovna nejlépe...bohužel...nicméně přišel s alternativou interaktivního schématu / grafu klopení, který jinde nenajdete. Klopení v editoru už bylo popsáno několika články zde. Vraťme se ale k živému schématu / grafu. Tak jako tak doporučuji nechat proběhnout automatický výpočet klopení, který si v grafu následně upravíme.
V prvních verzích byl tento graf relativně nestabilní z hlediska editací, ale v poslední době se už chlapák drží... V grafu je na ose X vyneseno staničení včetně směrového návrhu a na ose Y sklon v procentech. Jednotlivé hrany vozovek a krajnic mohou být vyneseny barevně. Spíš musí, jinak se v tom nevyznáte. Doporučuji také vypnout zobrazení hran krajnic. Mé pravidlo je pravá hrana zelená a levá červená.
Klasická úloha je řešení atypického klopení, při rekonstrukcích nebo jako v tomto případě řešení samotné inflexe = vrtule.
Když na graf klikneme objeví se úchopy, které umožnují grafickou editaci a v menu další příkazy. K tomu pár důležitých poznámek, jediný úchop, který funguje je UZEL/BOD, a pokud chceme editovat staničení a hodnoty sklonů, je nutné mít zapnuté DYNamické zadání. Transparentní příkazy bohužel nelze použít...což je docela škoda. Uzly lze posunovat, přidávat i mazat. Pozor, pokud jsou na sobě 2 uzly o stejném staničení, nezbyde než posunout staničení cca o 1m v tabulkovém editoru.
Po odstranění nadbytečných bodů klopení získáme korektní vrtuli mezi dvěma oblouky.
Minimální a maximální sklony vzestupnice pak odkontrolujeme z proužku klopení v podélném profilu.
Jak jsem psal výše, nejdříve jsem měl z této funkce trochu smíšené pocity...něco jako když se vám zabije tchýně ve vašem úplně novém autě... Nakonec ale musím uznat, že se jedná o docela přijemnou záležitost a uživatelům, kteří si nelibují v kilometrových tabulkách jednoznačně doporučuji používat.
Žádné komentáře:
Okomentovat