úterý 21. února 2012

Zemařina příští generace

Abych napravil trochu delší odmlku na blogu,  přináším vám zprávy o skutečně zajímavém Autodesk projektu, který se objevil v jedové chýšce vývojářů z Autodesk Labs. Počin se jmenuje Interactive Terrain Shaping a jedná se o nový způsob koncepčního navrhování terénních úprav. Představte si zemní tělesa v současném Civilu 3D a jejich návrhové linie...snad si ještě vzpomenete :), ale zapomeňte na svahovací kritéria. Zde se modeluje vše pomocí sklonů a úhlů speciálních rovin. Zdůrazňuji, že se jedná o koncepční návrh, ale myšlenka průchozího bodu a maximálního sklonu roviny je velmi dobrá a blíží se realitě.

Po stažení a instalaci (podpora pouze pro C3D 2012 64bit) se na první ani druhý pohled nic nestane. Musíte tomu trochu pomoct. Nahrajte si ribbon podle návodu zde.


Pro začátečníky je připraveno několik příkazů, které umožnují rychlý návrh parkoviště, bermy, koryta, nádrže a přelivu. Další funkce slouží k návrhu násypových i výkopových těles a k výpočtu kubatur. Poslední tři panely už jsou pro "profíky". Veškeré modelování povrchů vypadá reálněji také díky možnosti zaoblení navržených hran. Výsledný tvar lze pak převést na C3D rastrový povrch nebo AutoCAD 3D těleso. V budoucnu se plánuje dokonce podpora pro AutoCAD Map 3D. K aplikaci je zpracována také celkem slušná nápověda ve formátu PDF.

Podívejte se na toto úvodní video a uděláte si hned představu...
Docela fofr. Co říkáte?

Na závěr nutno dodat, že projekt vám na počítačích poběží do konce letošního srpna. Přiznám barvu, že mi to několikrát spadlo, nicméně je to velmi zajímavá nadstavba a pro takovou rychlou zemařinu je jako dělaná...

Žádné komentáře: