Tentokrát budeme trochu opakovat a podíváme se na funkce a příkazy, které nám pomohou při jednoduché koncepční vizualizaci. Dovolím si připomenout některé výborné externí aplikace popsané zde a Dynamite VSP plug-in zde...
Předpokládejme, že si pro účely vizualizace založíme prázdný výkres, kam si přes Import XML nebo datovou zkratku vložíme povrch.
1) Pro získání leteckého snímku použijeme Plex.Earth Tools a snímky pomocí Raster Designu spojíme v jeden. Berte to jako cvičení jednoho z předchozích tipů.
2) Povrch pokryjeme texturou příkazem DRAPEIMAGE.
a výsledek:
3) Abychom tu vizualizaci trochu opepřili, můžeme přidat například stromy jako 3D bloky. Určitě jich dost najdete v naší knihovně CAD bloků, snažte se však vybírat rozumně podle velikosti výkresů. Přece jenom nemusí být vidět každý červík nebo žížala. Autodesk v tomto ohledu docela vychází vstříc a připravil pěknou sadu tzv. vícepohledových bloků (Multiview blocks) Najdeme je v paletě nástrojů (Ctrl+3) a po kliknutí pravým tlačítkem na šedé záhlaví, zvolíme položku Multiview Blocks.
Na výběr jsou vícepohledové objekty pro dopravní stavby:
Vícepohledové bloky pro městský mobiliář a různé postavy:
Vícepohledové bloky pro zeleň:
Vícepohledové bloky budov:
Pro neználky si ještě vysvětleme, co to vlastně vícepohledový blok (MV Block) je. Jedná se o speciální typ AutoCADovského bloku, který obsahuje různé podbloky vždy přiřazené pro určitý pohled. Na ribbonech najdete většinu jejich ovládacích příkazů zde.Po vybrání bloku z výkresu:
Vlastnosti vícepohledového bloku:
Většina bloků v C3D je složena z "podbloku" 2D pohledu pro situaci a "podbloku" pro ostatní zbývající 3D pohledy.
4) Vkládáme a kopírujeme objekty podle libosti a neřešíme Z souřadnici, protože o tu se za chvilku postará příkaz MOVEBLOCKSTOSURFACE.
5) Takto postupujeme u všech požadovaných bloků...
No co...trochu lidová tvořivost.
Tak ať Vám jde to sázení stromků pěkně od ruky (myši) :)
Předpokládejme, že si pro účely vizualizace založíme prázdný výkres, kam si přes Import XML nebo datovou zkratku vložíme povrch.
1) Pro získání leteckého snímku použijeme Plex.Earth Tools a snímky pomocí Raster Designu spojíme v jeden. Berte to jako cvičení jednoho z předchozích tipů.
2) Povrch pokryjeme texturou příkazem DRAPEIMAGE.
a výsledek:
3) Abychom tu vizualizaci trochu opepřili, můžeme přidat například stromy jako 3D bloky. Určitě jich dost najdete v naší knihovně CAD bloků, snažte se však vybírat rozumně podle velikosti výkresů. Přece jenom nemusí být vidět každý červík nebo žížala. Autodesk v tomto ohledu docela vychází vstříc a připravil pěknou sadu tzv. vícepohledových bloků (Multiview blocks) Najdeme je v paletě nástrojů (Ctrl+3) a po kliknutí pravým tlačítkem na šedé záhlaví, zvolíme položku Multiview Blocks.
Na výběr jsou vícepohledové objekty pro dopravní stavby:
Vícepohledové bloky pro městský mobiliář a různé postavy:
Vícepohledové bloky pro zeleň:
Vícepohledové bloky budov:
Pro neználky si ještě vysvětleme, co to vlastně vícepohledový blok (MV Block) je. Jedná se o speciální typ AutoCADovského bloku, který obsahuje různé podbloky vždy přiřazené pro určitý pohled. Na ribbonech najdete většinu jejich ovládacích příkazů zde.Po vybrání bloku z výkresu:
Vlastnosti vícepohledového bloku:
Většina bloků v C3D je složena z "podbloku" 2D pohledu pro situaci a "podbloku" pro ostatní zbývající 3D pohledy.
4) Vkládáme a kopírujeme objekty podle libosti a neřešíme Z souřadnici, protože o tu se za chvilku postará příkaz MOVEBLOCKSTOSURFACE.
5) Takto postupujeme u všech požadovaných bloků...
No co...trochu lidová tvořivost.
Tak ať Vám jde to sázení stromků pěkně od ruky (myši) :)
Komentáře
Okomentovat