Dnes trochu odbočím od čisté "civilařiny" a nakouknu k "pozemákům" a jejich vlajkové lodi v podobě BIM aplikace Autodesk Revit. Na Subscription centru se totiž objevil zajímavý zemařský plugin Autodesk Site Designer Extension pro Revit 2015 (původně Eagle Point Siteworks). Ten nově umožňuje v Revitu hrubé terénní úpravy jako je svahování, návrh pozemní komunikace, zpevněné plochy nebo opěrné zdi.
Jako "civiláře-fanatika" mě nejvíce zajímaly dvě nové funkce pro import a export LandXML povrchu (a trasy) z nebo do Civilu 3D, které by mohly proces výměny dat mezi těmito královskými aplikacemi značně zjednodušit a urychlit. Proto jsem rychle připravil model povrchu zemního tělesa a hlavně znásilnil kolegy reviťáky Lukáše a Vaška, abychom příkazy společně otestovali. Přiznám se, že jsem byl docela zvědavý, jak to dopadne.
Importovali jsme tento Civil 3D povrch vytvořený pomocí funkcí pro zemní tělesa
a v Revitu získali tento povrch.
Vizuálním porovnáním těchto dvou modelů je jasné, že povrchy nejsou totožné. Zřejmě ani nemohou být, protože proces vytváření terénu je odlišný. Podle všeho to vypadá, že jsou z LandXML souboru importovány pouze body ve vrcholech trojúhelníků a hrany jsou ignorovány. Podobně dopadl i zpětný export do C3D.
Z toho vyplývá, že dříve odzkoušený postup přes 3D vrstevnice dosahuje stále přesnějších výsledků ... Na závěr jenom zopakuji, že jsme testovali pouze dvě funkce. Vlastní nástroje pro modelování terénu a přilehlých silnic vypadají zajímavě a doplňují funkcionalitu, která v Revitu dlouho chyběla.
Jako "civiláře-fanatika" mě nejvíce zajímaly dvě nové funkce pro import a export LandXML povrchu (a trasy) z nebo do Civilu 3D, které by mohly proces výměny dat mezi těmito královskými aplikacemi značně zjednodušit a urychlit. Proto jsem rychle připravil model povrchu zemního tělesa a hlavně znásilnil kolegy reviťáky Lukáše a Vaška, abychom příkazy společně otestovali. Přiznám se, že jsem byl docela zvědavý, jak to dopadne.
Importovali jsme tento Civil 3D povrch vytvořený pomocí funkcí pro zemní tělesa
a v Revitu získali tento povrch.
Vizuálním porovnáním těchto dvou modelů je jasné, že povrchy nejsou totožné. Zřejmě ani nemohou být, protože proces vytváření terénu je odlišný. Podle všeho to vypadá, že jsou z LandXML souboru importovány pouze body ve vrcholech trojúhelníků a hrany jsou ignorovány. Podobně dopadl i zpětný export do C3D.
Z toho vyplývá, že dříve odzkoušený postup přes 3D vrstevnice dosahuje stále přesnějších výsledků ... Na závěr jenom zopakuji, že jsme testovali pouze dvě funkce. Vlastní nástroje pro modelování terénu a přilehlých silnic vypadají zajímavě a doplňují funkcionalitu, která v Revitu dlouho chyběla.
Komentáře
Okomentovat