Po létech cviku a odříkání Vám s hrdostí oznamujeme, že první z řady slíbených šablon pro C3D 2010 je na světě a je také ke stažení na našem VIP serveru. Začal jsem u jednoduššího oboru z hlediska stylů, a proto budou mít radost zatím HTUčkáři (pro neznalé projektanti Hrubých Terénních Úprav). Nejedná se určitě o poslední verzi...rád si vyslechnu připomínky a pokud to půjde, tak je do další verze zapracuji.
V čem se tedy lišíme od originální Autodesk šablony dodané v rámci českého Country Kitu?
1) Snaha o přiblížení k ČSN 01 3420 Výkresy pozemních staveb
2) Kompletně přepracovaný systém hladin (předpona C3D, pokud to bylo možné, je téměř vše nastaveno na DleHlad atd.)
3) Odstraněny hladiny, které tam zůstaly z pravěku
4) Přidáná základní měřítka užívaná v našich končinách
5) Všechny styly jsou zjednodušené, chybějící jsou doplněné
6) Jako desetinný oddělovač je použita desetinná čárka - všude
7) Jsou připraveny dynamické bloky pro křížení inženýrských sítí a ostatních objektů
8) Odstraněny zmatky ohledně "tiskových" a "modelových" stylů
9) Sjednocen vzhled všech tabulek
10) Vypuštěny veškeré styly pro potrubí, protože tudy cesta bohužel nevede...
11) Doplněny některé formáty pro import bodů (Excel apod.)
12) Podstatně upravena kriteria pro modelování zemních těles...nyní je lze zpětně editovat
13) Kótování v příčných řezech už nedělá takové brikule
14) Ve výkresu nejsou chyby (při AUDITu)
15) Celková velikost šablony se zmenšila
a další...
Na ochutnávku jsem připravil menší video s postupem, jak (polo)automaticky vynášet křížení stávajících IS do podélného profilu s využitím nových funkcí pro promítání. Pro tuto operaci by se výborně hodily Návrhové linie, ale Autodesk jaksi pozapomněl na pro projektanta nejdůležitější bod, kterým je průsečík trasy s návrhovou linií. Třeba se nad tím časem někdo zamyslí...
Tento postup určitě není jediný, ale je jeden z možných, jak tyto docela zajímavé funkce použít v praxi. Takže pěkně podle nové šablonky...jako ve škole.
V čem se tedy lišíme od originální Autodesk šablony dodané v rámci českého Country Kitu?
1) Snaha o přiblížení k ČSN 01 3420 Výkresy pozemních staveb
2) Kompletně přepracovaný systém hladin (předpona C3D, pokud to bylo možné, je téměř vše nastaveno na DleHlad atd.)
3) Odstraněny hladiny, které tam zůstaly z pravěku
4) Přidáná základní měřítka užívaná v našich končinách
5) Všechny styly jsou zjednodušené, chybějící jsou doplněné
6) Jako desetinný oddělovač je použita desetinná čárka - všude
7) Jsou připraveny dynamické bloky pro křížení inženýrských sítí a ostatních objektů
8) Odstraněny zmatky ohledně "tiskových" a "modelových" stylů
9) Sjednocen vzhled všech tabulek
10) Vypuštěny veškeré styly pro potrubí, protože tudy cesta bohužel nevede...
11) Doplněny některé formáty pro import bodů (Excel apod.)
12) Podstatně upravena kriteria pro modelování zemních těles...nyní je lze zpětně editovat
13) Kótování v příčných řezech už nedělá takové brikule
14) Ve výkresu nejsou chyby (při AUDITu)
15) Celková velikost šablony se zmenšila
a další...
Na ochutnávku jsem připravil menší video s postupem, jak (polo)automaticky vynášet křížení stávajících IS do podélného profilu s využitím nových funkcí pro promítání. Pro tuto operaci by se výborně hodily Návrhové linie, ale Autodesk jaksi pozapomněl na pro projektanta nejdůležitější bod, kterým je průsečík trasy s návrhovou linií. Třeba se nad tím časem někdo zamyslí...
Tento postup určitě není jediný, ale je jeden z možných, jak tyto docela zajímavé funkce použít v praxi. Takže pěkně podle nové šablonky...jako ve škole.
Tleskám, opravdu záslužná činnost pro "civiláky"!
OdpovědětVymazatŠablonku hned zapřáhneme do provozu a případné mouchy oznámíme. Pak už nezbývá, než se po téhle ochutnávce těšit na pořádnou šablonu pro silničáře, která je opravdu potřeba jako sůl.